ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך להתגרש מהר

    מניסיוננו בתחום דיני האישות, ברור לנו שבחלק מהמקרים חשוב לצדדים לסיים מהר את תהליך הגירושין. לא אחת הצדדים בעצמם שואלים אותי איך מתגרשים מהר? הרצון לסיים מהר את הסאגה הלא פשוטה מאוד מובן.

    איך להתגרש מהר

    בהחלט ניכר שהגישה הישראלית המוכרת כל כך, של "זבנג וגמרנו", לא פוסחת על תעשיית הגירושין. הואיל ואולי המשפט השגור והשכיח ביותר בפיהם של אנשים המצויים בהליך גירושין הוא "אני רוצה להתגרש ומהר".

    תוכן עניינים

    איך מתגרשים מהר? 6 דרכים שתאפשר לכם לזרז את הגירושין

    האומנם הליך הגירושין באמת יכול להיות מהיר? התשובה היא בחיוב וזאת משום שאנחנו האדונים לחיינו, וברצותנו ככלל, אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, והמציאות הזו יכולה גם לבוא לידי ביטוי בשלב הגירושין.

    אך באשר לשאלה "כיצד מתגרשים מהר", בוודאי שאין אמות מידה קוהרנטיות וקבועות, אך בוודאי שישנן כמה עצות מועילות. אספנו כמה מהן.

    #1 נוהגים בהערכה הדדית בכבוד

    דווקא בניגוד לאינטואיציה המשפטית, הטיפ הראשון הוא כלל לא משפטי, אלא אישי, או אם נרצה- בינאישי.

    הדרך לגירושין מהירים ואף מכובדים. עובר דרך התנהגותם של בני הזוג איש לרעהו. ככל שאלו ינהגו בכבוד, בהערכה ובדרך ארץ. גם הליך הגירושין יחלוף במהירות, והוא גם יחלוף בצורה מכובדת וראויה.

    יש לזכור תמיד כי בסוף הדרך, אנו מתגרשים מאדם שהיה (או הייתה) בן זוגנו, האדם שעמו התחתנו אהבנו והערכנו.
    ככל שלא ננהג בכבוד כלפי בן הזוג, ייתכן והתנהגות כגון זו תגרום למרירות, ורגשות נקם. התנהגויות מעין אלו, בוודאי שלא תתרומנה למהירות ההליך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      #2 חותמים על הסכם גירושין

      רוצים להתגרש מהר? הדרך לייעל ולזרז את הליך הגירושין היא לחתום על הסכם גירושין. במקביל לפתיחת תיק גירושין, נסו להגיע להסכמה בגירושין בכל הנושאים ולחתום על הסכם גירושין.

      הסכם הגירושין כולל הן את ההסכמה על עצם הליך הגירושין ברבנות והן הסכמה על שאר הסוגיות הנלוות לגירושין וביניהן: חלוקת הרכוש המשותף, הסדרי משמורת הילדים וגידולם, שיעור ואופי תשלום מזונות הילדים ועוד.

      הסכם גירושין עשוי לחסוך מחלוקות ורגשות מרירות וכעס. בפרט, הוא עשוי לחסוך הליך משפטי מייגע, ארוך ויקר.

      חשוב לזכור שהסכם גירושין צריך לקבל תוקף מהערכאה השיפוטית הרלוונטית, בין אם בבית המשפט לענייני משפחה ובין אם ע"י בית הדין הרבני (כאשר למשל מדובר בהסכם גירושין לגופו).

      הסכם גירושין יכול להיחתם ולהיערך ע"י בני הזוג לבדם, אך ניתן ורצוי להיעזר ביעוץ גירושין של עורכי דין, ואף מגשרים בעת הצורך.

      אינפוגרפיקה - איך להתגרש מהר

      #3 הולכים לגישור

      כן, אם אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן להתגרש מהר? דרך המלך לסיים את הליך הגירושין בהקדם, הוא לפנות לגישור.

      הגישור בדיני המשפחה מקבל נפח משמעותי ביותר בשנים האחרונות. לכל בית משפט לענייני משפחה יחידה העוסקת בתחום, וכיום זוגות מופנית אוטומטית לגישור בעת הגשת תביעות לבית המשפט לענייני משפחה. בנוסף, גם בתי הדין הרבניים עושים מאמצים רבים כן להביא זוגות לידי הסכמות ושלום בית.

      לגישור בשלב הגירושין יתרונות רבים העולים אלפי מונים על ניהול הליך גירושין בערכאות שיפוטיות.

      לדוגמא:

      (1) בהליך הגישור, הרצון הוא להביא את הצדדים לידי הסכמות הדדיות, ולא לידי הכרעה שבא על חשבון אחד הצדדים. כאשר הליך הגירושין מסתיים בהסכמה, הסיכוי שאחד הצדדים לא יהיה מרוצה הוא נמוך משמעותית. זאת להבדיל מסיטואציה שבה ניתנת הכרעה שיפוטית, שבסופו של דבר, כאמור, באה על חשבון אחד הצדדים.

      (2) הליך הגישור הוא זול משמעותית, הוא חוסך התדיינויות מרובות יקרות וקשות ערכית ונפשית.

      (3) גישור נעשה בתנאים לא פורמליים, הוא לא כולל חקירות נגדיות ולא נעימות, ואין צורך בהצגת ראיות, להבדיל מהליך משפטי רגיל. כך שהאווירה באופן מובנה ידידותית בהרבה, ונינוחה.

      לכן, גישור היא דרך מבורכת וחשובה למי שמעוניין לסיים את הליך הגירושין במהרה.

      בהליך הגישור, הרצון הוא להביא את הצדדים לידי הסכמות הדדיות, ולא לידי הכרעה שבא על חשבון אחד הצדדים

      #4 איך להתגרש מהר? לחתום על הסכם ממון

      הסכם ממון עשוי לקדם את הליך הגירושין, ולתרום לזירוזו.

      אך אליה וקוץ בה, שכן הסכם ממון נחתם נועד להסדיר את עניני הרכוש (ואף נושאים נוספים) לאחר הגירושין ולכן, הוא נחתם ונערך בתקופת החיים המשותפים.

      משכך, קיומו של הסכם ממון בראשית הדרך עשויה לסייע רבות לבני הזוג ביום פקודה. היא עשויה לייתר מחלוקות ואי הבנות. לכן, מומלץ תמיד לחתום על הסכם ממון עוד בשלב הנישואין או תחילת החיים המשותפים.

      חשוב לציין שהסכם ממון צריך לקבל אישור של בית המשפט לענייני משפחה, אחרת הוא חסר תוקף. מומלץ תמיד להסתייע בעורך דין לענייני משפחה לשם ניסוחו ועריכתו.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        #5 איך מתגרשים מהר? מוחלים וסולחים

        היכולת שלנו למחול לבן הזוג עשויה לתרום גם היא רבות למהירות ויעילות הליך הגירושין. היכולת שלנו להתגבר על הכעסים ולעיתים על עוולות, עשויה לסייע קודם כל לנו, באופן אישי לפתוח דף חדש. בנוסף, היכולת שלנו למחול, רק תסייע לנו לקדם את הליך הגירושין, ותמנע מריבות ומחלוקות מיותרות שלא אחת נובעות מרגשות נקם.

        #6 רוצים להתגרש מהר? הביטו קדימה אל העתיד

        שלב הגירושין עשוי לגרום לבני הזוג לרגשות כעס מרירות ותסכול רב. אך הרגשות השליליים לא אחת מביאים את בני הזוג לשכוח את העיקר. כלומר- את הסיבה לגירושין, שהיא בדרך כלל הרצון האישי לפתוח דף חדש וככלל, טוב יותר בחיינו.

        לכן, חשוב לזכור שהגירושין הם תהליך שכל תכליתו היא להפוך את חיינו האישים לטובים יותר. עם גישה כזו, גם ההליך יהיה מהיר ומכובד יותר.

        האמנם ניתן להתגרש מהר? עד כמה מהר? האזינו לפרק שהוקדש לכך בפודקאסט 'מה הקייס':

        איך להתגרש מהר - שאלות נפוצות

        האם מהירותו של הליך גירושין בהכרח מעידה גם על יעילותו?

        לחלוטין לא. בני זוג בהחלט עלולים להתגרש גם מהר מדי. דוגמא לכך היא כאשר אחד מבני הזוג מנצל את רצונו של בן הזוג השני להתגרש כמה שיותר מהר, וגורם לו לעשות ויתורים קשים ולא פרופורציונליים – כמו ויתורים על פגישות עם הילדים, ויתורים על זכויות פנסיוניות ועל כספים רבים, קביעת סכום מזונות לא פרופורציונלי ביחס להכנסה וכדומה.

        מה בני הזוג צריכים לעשות ביחד כדי להתגרש באופן מהיר ויעיל?

        בני הזוג צריכים לתכנן את גירושיהם באופן מסודר, ככל הניתן. למשל, עליהם להחליט איך רכושם המשותף, יתחלק ביניהם לאחר שיתגרשו. כדי לעשות כן, חשוב שבני הזוג יאספו מסמכים לגבי הוצאותיהם והכנסותיהם, וכמובל לגבי רכושם באופן ספציפי ככל הניתן, כדי לוודא שחלוקת הרכוש ביניהם היא אכן הוגנת, ושאף אחד מבני הזוג לא מסתיר מידע כלשהו מבן הזוג השני. בנוסף, חשוב שבני הזוג יקבעו מתי ילדיהם המשותפים ישהו בחברת כל הורה, האם ייתכן שבמקרים מסוימים יהיה צורך שהם ישהו בחברת שני ההורים יחדיו וכדומה.

        מה כל בן זוג צריך לעשות בנפרד כדי להתגרש באופן מהיר ויעיל מבן זוגו?

        כל אחד מבני הזוג צריך לחשוב איך ייראו חייו האישיים לאחר שיתגרש מבן זוגו: איך ייכנס לקשר זוגי חדש, היכן יעבוד ובאיזה אופן, באיזה אופן הוא מעוניין שילדיו המשותפים לו ולבן זוגו לשעבר יראו את הקשר בין הוריהם וכדומה.

        האם יש מקום לפנות להליך גישור כדי להתגרש במהירות וביעילות?

        בהחלט. מטרתו של הליך גישור היא להביא את בני הזוג להסכמות הדדיות, ולא להגיע למצב שבו אחד מבני הזוג מרגיש מקופח לחלוטין לעומת בן הזוג השני. זהו יתרון משמעותי של הליך גישור, שכן בהליך גירושין שמתנהל על-ידי ערכאה שיפוטית, פעמים רבות ניתנת הכרעה על חשבונו של אחד מבני הזוג. בנוסף, הליך גישור אינו כולל הצגת ראיות, והוא זול באופן משמעותי מהליך משפטי.

        על מה חשוב שבני זוג שמעוניינים להתגרש מהר זה מזה, ישמרו במשך הליך הגירושין?

        חשוב שבני הזוג, על אף רצונם להתגרש זה מזה ולהפסיק את חייהם המשותפים, ישמרו על הערכה וכבוד הדדיים לכל אורך הליך גירושיהם. הערכה וכבוד הדדיים מאפשרים לבני הזוג לנהל שיחות גלויות זה עם זה, ועקב כך סיכויים להגיע לפשרות גובר, והפגיעה הכלכלית והרגשית וכן הפגיעה בילדיהם המשותפים, מצטמצמות.

        *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

        לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

          מדריך משפטי למתגרש