ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים יפה

    הליך הגירושין הוא קשה, מורכב ויקר. אך אין ספק שכאשר ההליך כולל גם מדון בין בני זוג שעד לא מזמן קיימו משק בית משותף, ההליך הופך להיות קשה עוד יותר – ובהרבה. אך בכל זאת, מבעד למדון והקשיים, האם ניתן להתגרש "יפה"? אין ספק שלא קיימת תשובת פלא, אך אפשר ללמוד איך לעבור את התהליך ולהתגרש בצורה מכובדת.

    איך מתגרשים יפה

    מספר עצות חיוניות ושימושיות למי שבאמת רוצה לצלוח את הליך הגירושין בצורה מתונה

    כוח רצון – חשוב לרצות לסיים את התהליך בצורה יפה, וגם כאשר אחד מבני הזוג מערים קשיים, חשוב ורצוי לנהוג בצורה מאופקת, ומכבדת. לזכור שבסופו של דבר, אנו צריכים לקום בבוקר ולהסתכל על עצמנו בראי, ולהיות מרוצים מעצמנו ומהתנהלותנו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נהוג בכבוד ולהבין שגם לצד השני קשה – תהליך הגירושין יוצר ככלל מסך עשן שבמסגרתו אנו שוכחים להסתכל על האחר, על מי שהיה בן הזוג שלנו עד לא מזמן. לכן, מומלץ לא לשכוח כי מבעד למסך העשן, יש מישהו שאהבנו, שגם לו יש בעיה. לכן, צריך ורצוי לנהוג עמו בכבוד, זו מילת הקסם. לכבד אותו, להעריך אותו, ולהבין שגם לו התהליך קשה, ושגם הוא עובר תקופה מאוד לא פשוטה.

      לכבד ולהעריך את התהליך – הגירושין הם "תהליך". וככל תהליך יש לו עליות וירידות, יש בו קשיים לא מעטים, בין אם כספיים ובין אם רגשיים. אך חשוב לזכור שכמו כל תהליך, צריך להעריך, לכבד אותו, ולזכור שהוא יסתיים בשלב מסוים. גם בשלבים הקשים, חשוב לנהוג בכבוד כלפי הצד השני, וצדדים שלישיים כגון: השופט, עורכי הדין, המגשר וכלפי כל מי שבא עמנו במגע במסגרתו

      שיג ושיח בינאישי – כאשר מתגרשים – לא תמיד צריך מתווכים, לעיתים עסקאות חשובות וגדולות, ואף הסכמי שלום נחתמים בשיח בין אישי קצר בין שני אישים. אז אם להסכם שלום הטיפ הזה רלוונטי, אז מדוע לבני זוג הוא לא יעזור?. המשמעות הפשוטה יותר היא לדבר, לנהל שיחות אישיות, גם כאשר ישנם עורכי דין ומגשרים. משום שלפעמים "האחד על אחד" עדיף מכל דבר אחר.

      איך מתגרשים יפה - אינפוגרפיקה

      לשתף את הילדים – במסגרת הגירושין, מי שנפגע לא פחות מבני הזוג הם הילדים אשר נפגעים ברגע מפירוק התא המשפחתי החם האוהב והמלטף. לכן, מומלץ לשתף את הילדים, לא להסתיר מהם, לנהל עמם דיאלוג משותף של שני ההורים. במסגרת הדיאלוג, מומלץ כל הזמן להבהיר להם שהם אהובים באותה המידה גם כאשר ההורים לא חיים יחדיו. יובהר, שאין הכוונה היא לשתף את הילדים בהשמצות כלפי מי מההורים, אלא הכוונה היא לנהל עמם דיאלוג משותף אוהב ומלטף לאורך כל התהליך.

      לשתף את בני המשפחה הקרובים – לא רק הילדים צריכים תמיכה, אלא גם בני הזוג. לעיתים שיתוף בני המשפחה, וקיום שיח פורה עמם עשוי רק לסייע בתהליך הגירושין המורכב. חשוב תמיד לחתור לתמיכה אוהבת וכנה מצד אוהבינו.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        ללכת לגישור – הדרך הטובה ביותר אולי "להתגרש יפה" היא לשלוט על התהליך. האפשרות לשלוט על התהליך ולקיים אותו בצורה מעודנת, היא לפנות לגישור. לפני שאתם פונים להליך פתיחת תיק גירושין, נסו את האופציה של גישור.

        כיום נושא הגישור בשלב הגירושין תופס תאוצה רבה, ואפילו בבית המשפט לענייני משפחה ישנה יחידה העוסקת בגישור.

        לגישור יתרונות רבים: הוא חוסך הליך משפטי ממושך, הוא מאפשר דיון ענייני ולא פורמאלי. בנוסף, הוא נועד להביא את בני הזוג לידי הסכמות, ולא לידי הכרעות. כך שבסופו של התהליך, דווקא שני בני הזוג אמורים לצאת נשכרים. זאת להבדיל מההליך המשפטי שבו הכרעה אחת עשויה (וככלל תפגע) לפגוע בצד אחד על חשבון הצד האחר.

        לא פחות חשוב מכך, הליך הגישור הוא זול בהרבה מניהול הליך משפטי על רבדיו.

        האפשרות לשלוט על תהליך הגירושין ולקיים אותו בצורה מעודנת, היא לפנות לגישור

        להסתכל על העתיד – זוגות רבים מנהלים לצערנו הליכי גירושין ממושכים, יקרים, וקשים נפשית. באופן הזה הם לא פוגעים רק בילדים המשותפים, אלא הם פוגעים ביכולתם לפתוח בעצם דף חדש.

        כאשר מנהלים הליך גירושין ממושך וקשה, שוכחים לרגע שסיבת הגירושין הייתה בעצם מלכתחילה, הרצון לפתוח בחיים חדשים וטובים יותר. למצוא זוגיות טובה יותר, או לעשות דברים שרצינו לעשות ולא עשינו.

        לכן, בתהליך הגירושין חשוב להסתכל על העתיד וכדי לפתוח מהר דף חדש, עדיף להתגמש לעיתים, למחול ולסלוח, הכל למען התכלית- לפתוח דף חדש במהרה, וליצור לעצמנו מציאות טובה יותר, כמו שרצינו מלכתחילה.

        להבין ולהאמין שהכול לטובה – חשוב לזכור שברוב המקרים בחיים אנו מייצרים לעצמנו מציאות, וכאשר אנו יוצרים מציאות של כבוד הדדי, חברות ואהדה כלפינו, גם החברה תנהג עמנו באותה צורה. ההצעה הזו יפה מקל וחומר בתהליך הגירושין, שבו נבחנת ביתר שאת היכולת שלנו ליצור מציאות כזו.

        איך מתגרשים יפה – סיכום

        אפשר להתגרש בצורה ראויה והגונה, אך לכך אין כללים ברורים, משום שלכל זוג ההיסטוריה שלו, והנסיבות האישיות שלו. אבל אם לרגע נקיים חלק מהטיפים המוצעים לעיל, אולי המציאות של הליך הגירושין תיראה אחרת.

        איך מתגרשים יפה - שאלות נפוצות

        כלל ראשון: איך מתגרשים יפה? חשבו ביחד על העתיד!

        הליך גירושין משפיע על כל התא המשפחתי. לפני שאתם נכנסים אליו, חשבו היטב האם מיציתם את כל הדרכים הנוספות לשמירה על הבית? אם החלטתכם נחושה, צעדו ביחד ובשיתוף פעולה ולא כבעלי אינטרסים מנוגדים.

        כלל שני: אל תשכחו מה חשוב באמת!

        הליך הגירושין הוא זרז להוצאת כעסים ומרירות על הצד שכנגד. אולם זכרו כי בסופו של ההליך, ישנם אנשים, ישנם ילדים – ולכן התרכזו בעיקר, בשמירה עד כמה שניתן על יחסים טובים שיקרינו על כל בני המשפחה, גם בפורמט החדש של התא המשפחתי.

        כלל שלישי: כדי להתגרש יפה, השאירו את המחלוקות לסוף!

        מטבע הדברים תיתקלו במחלוקות רבות מלאי אמוציות, בעיקר בתחום חלוקת הרכוש. השאירו מחלוקות אלו לסוף ההליך, לאחר שהגעתם להסכמות בנושאי משמורת, הסדרי ראייה ועוד. לאחר שנוצרות הסכמות בנושאים החשובים ונשמר האמון ההדדי, קל יותר לגשת למחלוקות בראייה חיובית.

        כלל רביעי: בכדי להתגרש בכבוד - אל תתביישו להיעזר בייעוץ מקצועי!

        הליך הגירושין כולל אספקטים רבים. אל תתביישו ללכת למגשר, לייעוץ זוגי, לסדנאות גירושין ולעורך דין לענייני גירושין. הסתכלות חיצונית של בעל מקצוע, עשויה להיות חיונית כדי לצלוח את המכשולים והקשיים שעוד נכונו לכם.

        *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

        לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

          מדריך משפטי למתגרש