ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פתיחת תיק גירושין – מתי מומלץ?

    לפי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, החל משנת 2006 ישנם למעלה מ- 13,000 מקרי גירושין בישראל מידי שנה. האם כדאי בכל מקרה של דעיכה בחיי הזוגיות לפתוח בהליכי גירושין? או שמא ישנן אופציות אחרות להיפרד ללא תביעת גירושין? ואולי הכי טוב בכלל לנסות לשקם את חיי הנישואין?

    פתיחת תיק גירושין - מתי מומלץ?

    תוכן עניינים

    מתי כדאי לנסות לשקם את חיי הנישואין?

    ניתן למנות מספר סיבות מדוע לא לרוץ לעורך דין לענייני משפחה על-מנת לפתוח בהליכי גירושין, אלא לנסות ראשית לשקם את חיי הנישואין:

    1. קרע מהותי או דעיכה זמנית?- לא כל דעיכה בחיי הנישואין מהווה סיבה להתגרש. לכל זוג יש עליות וירידות בחייו המשותפים. חשוב לבחון האם מדובר בקרע מהותי בלתי ניתן לאיחוי בזוגיות, או בדעיכה זמנית עקב גורמים חיצוניים שונים, כגון שחיקה מחיי היום-יום, לחץ בעבודה, תסכולים מצטברים וכד'.
      אם לדעתכם קיים סיכוי שמדובר בדעיכה מהסוג האחרון, הרי שלא כדאי לפנות לעו"ד דיני משפחה ולפתוח תיק גירושין, אלא רצוי לפנות קודם לייעוץ זוגי אצל מטפל או מטפלת מומחים לעניין, או לגישור משפחתי. אתם עוד עלולים להיות מופתעים כמה תשמחו להישאר ביחד.
    2. למען הילדים– לפי מחקרים שונים, גירושין משפיעים לרעה על התפתחותו התקינה של הילד. אם מצב הנישואין שלכם אינו גרוע עד כדי כך שאינכם מסוגלים לסבול את בן זוגכם, כדאי לשקול "הפסקת אש" למען הילדים. לפחות עד שיגדלו.
      מאידך, חשוב גם לזכור שלעיתים דווקא ההישארות ביחד עלולה להזיק לילדים, למשל במקרה בו בני הזוג כל הזמן רבים ומתווכחים.
    3. מעמד חברתי ותיוג– גירושין עלולים לתייג את המתגרש בסטיגמות שונות. סטיגמות אלו עלולות לעמוד לו למכשול בחיפוש אחר זוגיות חדשה. כמובן ששיקול זה משתנה ממגזר למגזר בחברה הישראלית, כך שדברים אלו אינם שייכים למגזרים מסוימים – מחד, אולם רלוונטיים מאוד למגזרים אחרים – מאידך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מכל מקום, הרעיון הוא שלפעמים כדאי לנסות להתחיל זוגיות חדשה עם בן הזוג העכשווי, מאשר עם בן זוג חדש.

      האם יש אופציות פרידה נוספות מלבד פתיחת תיק גירושין?

      כן. ישנה אופציה להיפרד באמצעות גישור גירושין. מדובר בהליך ידידותי לבני הזוג, בניגוד לתביעת גירושין בערכאה משפטית, אשר עלולה להיות מלווה במאבקים קשים ועקב כך במתחים נפשיים רבים.

      הלן שלוש שאלות ותשובות שיעזרו להבין את הליך גישור הגירושין:

      1. למי מתאים הליך הגישור? אם מדובר בבני זוג שהחליטו להתגרש מתוך הבנה הדדית שאין עוד סיכוי לחיי הנישואין שלהם להצליח, וברצונם להיפרד בדרכי נועם ושלום, הרי שלשם כך נועד הליך הגישור.
      2. על מה דנים בהליך הגישור? בהליך הגישור, בניגוד להליך תביעת גירושין בו ייתכן והדיון בהשלכות של הגירושין יידונו בערכאות שיפוטיות שונות ובזמנים שונים, דנים באותו מעמד בכל ההשלכות של הפרידה: חלוקת הרכוש, מזונות אשה וילדים, החזקת הילדים והחלטות עקרוניות אחרות.
      3. האם ניתן להיעזר בייעוץ משפטי בעת הליכי גישור גירושין? כן. לא זו בלבד שניתן לעשות כן, אלא אף רצוי להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה מומחה על-מנת שכל צד יבין היטב את זכויותיו המשפטיות.

      רצוי להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה מומחה על-מנת שכל צד יבין היטב את זכויותיו המשפטיות

      אז מתי כן מומלץ לפתוח תיק גירושין?

      אם חיי הנישואים שלכם עלו על שירטון ואינכם יכולים להסכים ביניכם על ההשלכות של הגירושין, כי אז מומלץ לפתוח תיק גירושין. התייעצו ראשית עם עו"ד דיני משפחה מהו העיתוי הנכון לעשות כן, אילו ראיות לאסוף לפני כן וכיצד להתנהג במהלך הליכים אלו.

      למשל, אם אתם חושדים כי בן/בת הזוג בוגד/ת בכם, רצוי שתאספו ראיות ובמידת הצורך תשכרו חוקר פרטי מוסמך שיוכל לאשש את החשדות ולהשיג ראיות שיוצגו בבית המשפט.

      חשוב שלא תוותרו על שכירת שירותיו של עו"ד דיני משפחה מהשורה הראשונה. אתם כנראה עומדים בפני מאבק ממושך על רכוש רב ועל השאלה מי יחזיק בילדיכם וכמה תראו אותם.

      סיכום

      לא בכל מקרה בו חיי הנישואין שלכם אינם מזהירים, מומלץ לפנות לעו"ד דיני משפחה במטרה לפתוח בהליכי גירושין. לעיתים כדאי לנסות לשקם את חיי הנישואין קודם, ואם בכל זאת החלטתם להתגרש, כדאי לנסות לעשות כן באמצעות גישור אם אפשר. רק במקרה בו הגעתם למבוי סתום, מומלץ לפנות לעו"ד דיני משפחה על-מנת לפתוח תיק גירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש