ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין לענייני משפחה שיהיה בצד שלך וילחם בשבילך

    אחד הקשיים הגדולים בהתמודדות עם הליכים משפטיים בתחום המשפחה, הוא הקושי להילחם בבן משפחה.

    אתה יודע שזה הכרחי, את מבינה שמדובר בזכויות שלך או של הילדים שלך – המאבק הוא צודק ונכון. אבל בלב, בלב משהו נשבר והדבר האחרון שאתה רוצה זה לדבר עם עורך דין לענייני משפחה.

    אבל לפעמים אין ברירה, ואני כאן כדי שלא תעברו את המשבר הזה לבד!

    עורך דין לענייני משפחה שיהיה בצד שלך וילחם בשבילך

    תוכן עניינים

    עורך דין לענייני משפחה הוא הרבה יותר מעורך דין

    חשוב לי להבהיר לפני הכל, שאני תמיד בצד שלך.

    הרבה לפני שאני עורך דין אני יודע שללוות לקוחות בתיקי משפחה זה גם להיות אוזן קשבת, להיות זמין, להיות יועץ אישי, יועץ סתרים ואולי גם קצת חבר ופסיכולוג.

    אני נלחם עבור הלקוחות שלי, אני מנהל עבורם משא ומתן בהוגנות ותוך ניסיון להנמיך את הלהבות. מצד שאני אני יודע גם לנהל את הקרבות על הצדק עבור הלקוחות שלי.

    ואני יודע שאם פניתם לעורך דין שמבין בדיני משפחה – זה היה כדי שהוא יעזור לכם למצות את הזכויות שלכם או של בן משפחה קרוב שלכם – וזו השליחות שלי.

    תחום המשפחה הוא תחום מקיף, הנוגע למגוון רחב של עניינים שבין אדם ומשפחתו.

    כיצד בונים אסטרטגיה משפטית בניהול תיק משפחה?

    בניית אסטרטגיה משפטית, היא אחד החלקים החשובים ביותר בניהול תיק משפחה. אסטרטגיה משפטית נכונה, תסייע לכם לנהל את תיק הגירושין בהצלחה, ולשמור על הזכויות שלכם בגירושין. מנגד אסטרטגיה משפטית מוטעית, עלולה להסב לכם נזק רב, ולפגוע בטובתכם ובטובת הילדים שלכם.

    איסוף ראיות בניהול תיק גירושין

    על מנת לבנות אסטרטגיה משפטית בניהול תיק משפחה, חשוב קודם כל לאסוף את כל המידע הרלוונטי להליך הגירושין.

    חשוב לדעת מה היקף הרכוש שלכם ושל בן הזוג שלכם, ולתעד ולאסוף ראיות על כל הכנסותיו של בן הזוג. בנוסף, אם אתם חושדים שבן הזוג בוגד בכם, חשוב לתעד גם ראיות לבגידות, וניהול מערכת יחסים חדשה.

    אם אתם חיים בנפרד, וכבר מחלקים בפועל את הזמן שלכם עם הילדים, חשוב גם לתעד התנהלות בעייתית של בן הזוג עם הילדים. למשל במקרים בהם הוא נמנע מלהגיע למפגשים עם הילדים, מאחר למפגשים, או חלילה פוגע בילדים, מונע מכם לראות את הילדים, או מסית אותם כנגדכם.

    לאחר שאספתם את כל הראיות, עליכם להבין האם נדרשות לכם ראיות נוספות לצורך ניהול יעיל של ההליך, והאם אתם זקוקים לשירותים של חוקר פרטי, מומחה לניכור הורי וכו'.

    בחירת אופן ניהול הליך הגירושין

    אחת ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר בניהול תיק משפחה, היא ההחלטה על אופן ניהול תיק הגירושין – בהסכמה או בערכאות השיפוטיות.

    חשוב להחליט האם יש סיכוי לנהל את הליך הגירושין בהסכמה, הדרך המומלצת לניהול הליך גירושין, או שמא יש לפנות באופן מיידי לערכאות השיפוטיות, בפרט במקרים בהם יש חשש שבן הזוג יבריח רכוש, יברח עם הילדים לחו"ל, או ימהר לפתוח ראשון הליך גירושין, ויזכה ליתרון לבחור היכן יתנהל הליך הגירושין.

    בחירת הערכאה השיפוטית בה יתנהל הליך הגירושין

    החלטה אסטרטגית נוספת חשובה ביותר, היא בחירת הערכאה השיפוטית בה ינוהל הליך הגירושין.

    בהליכי גירושין בישראל, יש שתי ערכאות המוסמכות לדון, בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. על מנת לבחור בערכאה השיפוטית בה יתנהל הליך הגירושין, על בן הזוג לפתוח ראשון בהליכים כדין.

    לבחירת הערכאה השיפוטית בה יתנהל הליך הגירושין, יש משקל כבד והשפעה רבה על תוצאות ההליך, והיא יכולה לשנות את תוצאות ההליך מקצה לקצה.

    בניגוד למקובל לחשוב, בית הדין הרבני אינו בהכרח מטיב עם גברים, ובית המשפט לענייני משפחה אינו בהכרח מטיב עם נשים. הבחירה באחת הערכאות, תעשה בהתאם לכלל הנסיבות והראיות שתאספו, ולכן חשוב לאסוף ראיות מבעוד מועד, ולהקדים ולפעול במהרה, תוך בחינה מדוקדקת של הנסיבות האישיות שלכם.

    תכנון אופן ניהול הליך הגירושין

    לאחר בחירת אופן ניהול הליך הגירושין ובחירת הערכאה השיפוטית, חשוב לתכנן את האסטרטגיה לאופן ניהול התביעות, ולסוגי התביעה שאתם מבקשים להגיש, לרבות הסעדים הזמניים הנדרשים לכם.

    האם ניתן להתגרש לבד, בלי עורך דין למשפחה?

    החוק לא מחייב ליווי של עורך דין לגירושין בהליכי גירושין וניתן להתגרש גם ללא סיועו. יחד עם זאת, לדעתנו מדובר בנטילת סיכון שעלולה לעלות לכם ביוקר. איש חכם אמר לי פעם שגם לרופא שיניים לא חייבים ללכת, אפשר לעקור שן גם לבד… לא מומלץ, בקיצור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עורך דין לענייני משפחה ידאג למצות את כל הזכויות המגיעות לכם, וימנע מכם לעשות טעויות קריטיות בהליכים המשפטיים שתנהלו.

      ברוב המקרים כשאנחנו נחשפים ללקוחות שייצגו את עצמם הם איבדו זכויות רבות המגיעות להם ובסופו של יום נאלצו למצוא את עצמכם בפתחו של הליך ערעור מורכב, או נאלצים להגיש תביעה לשינוי הסכם גירושין שקיפח את זכויותיהם (תביעה שתתקבל רק במקרים חריגים ביותר).

      כמה טיפים שיעזרו לך לבחור את עורך הדין המושלם עבורך

      1. בחרו בעורך דין בעל ידע וניסיון מוכח בתחום דיני המשפחה.
      2. בחרו בעורך דין לענייני משפחה שידע איך לנהל עבורכם גם הליכי משפחה מורכבים מבלי להסלים אותם לסכסוכים מרים וממושכים.
      3. בחרו עורך דין לענייני משפחה בעל ניסיון גם בהליכי גישור במשפחה.
      4. בחרו בעורך דין לענייני משפחה שיהיה קשוב לצרכים שלכם, ויעמיד בפניכם את כל האפשרויות ואת כל ההשלכות, של כל צעד שתבחרו לעשות.
      5. בחרו בעורך דין לענייני משפחה שמתחייב להיות זמין עבורכם, גם הרבה אחרי שסיימתם לשלם לו…

      אני מקווה שאני עומד בכל התנאים האלה, ואני כותב אותם לפניכם כי חשוב לי שתדעו מהן הציפיות שלי מהשירותים שתקבלו ממני ומהמשרד שלי.

      כמה עולה הייצוג המשפטי בדיני משפחה?

      עלויות האגרות בהליכי משפחה יכולות לנוע בין מאות שקלים בודדים לבין אלפי שקלים, עבור כל בקשה שתוגש במהלך ההליך, בהתאם להליך המנוהל.

      עלויות הייצוג המשפטי בדיני המשפחה הן משתנות בהתאם לסוג ההליך ומורכבות הנסיבות בתיק.

      לא דומה תיק שצפויים להתקיים בו 3 דיוני הוכחות, לתיק שבו יש לחקור 8 עדים ולהתנהל ביותר מ-10 דיונים.

      ככלל, הליכים בהסכמה יהיו זולים באופן ניכר מהליכים שיתנהלו בערכאות המשפטיות ויצריכו ניהול הליך מלא וייצוג בדיונים.

      ובכל זאת, כמה הייצוג עולה?

      הליכי גירושין או ירושה בהסכמה, יכולים לנוע בין סך של אלפי שקלים לסך של עשרות אלפי שקלים לכל הצדדים.

      לעומת זאת, הליכי גירושין או ירושה בערכאות השיפוטיות, ינועו בין סך של עשרות אלפי שקלים לסך של מאות אלפי שקלים, לכל אחד מהצדדים.

      5 טיפים מעורך דין לענייני משפחה שכבר ראה (כמעט) הכל

      1. דאגו לטובת הילדים – אמנם אתם מתגרשים זה מזו, אך לא מהילדים. התפקיד ההורי שלכם נותר בעינו, והילדים שלכם זקוקים לכם כעת, יותר מתמיד. שמרו על הליך הוגן, אל תסיתו זה כנגד זו, אל תערבו את הילדים בסכסוך, ודאגו שהילדים יקבלו את כל מה שהם זקוקים לו.
      2. נהלו הליך גירושין בהסכמה – הדרך הטובה ביותר לנהל הליך גירושין היא בהסכמה. הליך גירושין בהסכמה, יחסוך לכם זמן וכסף רב, ויסייע לכם לשמור בקלות על טובת הילדים שלכם.
      3. אספו ראיות – גם אם אתם מנהלים הליך גירושין בהסכמה, המצב עשוי להשתנות ולעבור לערכאות המשפטיות בכל רגע. לכן מומלץ לתעד ולאסוף ראיות בתבונה, שישמשו אתכם בעת הצורך, להוכיח את הטענות שלכם.
      4. הימנעו מלהקשיב לעצות של חברים – אל תתפתו לשמוע לעצות של חברים. עצות אלה יכולות לפגוע לכם בהליך ולגרום לנזקים רבים. הימנעו מהשוואת המקרה שלכם למקרה הגירושין של החברים שלכם, הנסיבות של כל הליך גירושין הן שונות, ובהתאם גם הפעולות שיש לנקוט בתיק הגירושין. הימנעו בתוקף מללכת שולל אחר עצות שעלולות להיות פליליות, ולגרום לכם לנזק בלתי הפיך.
      5. ערכו צוואה חדשה – הליך הגירושין יכול להתארך, והיו מקרים לא מעטים שבמהלכם אנשים, לא עלינו, מצאו את מותם. חוק הירושה קובע, שבהעדר צוואה, הירושה תתחלק בין הילדים ובין בן הזוג הנשוי, והוא אינו מכיר בסטטוס של פרודים. לכן, מי שיקבל את הרכוש שלכם עשוי להיות זה שאתם מנהלים מולו מאבק גירושין. על מנת למנוע זאת, מומלץ לערוך צוואה שתורה על אופן חלוקת הרכוש שלכם.

      הרבה מעבר לעורכי דין למשפחה 

      אנחנו רואים בעבודה שלנו שליחות. אני וצוות המשרד, עורכי דין העוסקים שנים רבות (ובמצטבר למעלה מ-60 שנה) בדיני משפחה נעניק לכם שירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר. בין יתר השירותים שלנו:

      ייצוג בהליכי גירושין

      אחד התחומים הבולטים בהם המשרד עוסק הוא ליווי בהליכי הגירושין. הליכי גירושין כוללים סוגיות רבות, וביניהן: עריכת הסכם גירושין, פתיחת תיק גירושין, תביעת גט בבית הדין הרבני, גירושין ברבנות, תביעה להתרת נישואין, תביעה למזונות אישה, תביעה למזונות ילדים, תביעה לזמני שהות עם הילדים, תביעה לחלוקת רכוש בין בני זוג, סעדים דחופים, צווי ביניים ועוד.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        ייצוג בהליכי בגירושין בהסכמה

        אין סיפוק גדול יותר מהובלה של בני זוג לפרידה וגירושין שבבסיסה הבנות והסכמות משותפות. ממלחמות הגירושין אף אחד לא יוצא נשכר, ולעולם אנחנו נמליץ ללקוחות שלנו לתת פתח לגירושין בהסכמה. ההליך יהיה מהיר יותר, המשקעים יהיו קטנים יותר והכי חשוב – הילדים יקחו דוגמא לחיים מההורים שלהם ויבינו שכישלון זוגי לא חייב להיות מלווה בשנאה ומלחמות.

        הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים

        בני זוג רשאים לערוך ביניהם הסכם ממון או הסכם חיים משותפים, ולקבוע מראש, בהסכמה כיצד יחלקו את הרכוש במקרה של פרידה. הסכם ממון יכול לחסוך לבני הזוג התדיינויות מיותרות, כסף רב וזמן יקר, במקרה של פרידה.

        הסכמי הורות משותפת

        הסכמי הורות משותפת מיועדים להורים שאינם בני זוג, אך מבקשים להרות ולהביא יחד ילד לעולם. הסכם הורות משותפת יגע בכל הסוגיות הרלוונטיות לילדים, חלוקת נטל המזונות, זמני השהות, סוגיית האחריות ההורית, חלוקת נטל התפקידים של כל הורה, אופן החינוך של הילד וכו'.

        תביעות אבהות

        בישראל לא ניתן לבצע בדיקת רקמות להוכחת אבהות, מבלי לקבל היתר של הערכאה השיפוטית המוסמכת. תביעת אבהות תוגש במקרים בהם אדם מבקש להוכיח את אבהותו, או לשלול אותה. כך למשל כשעולה תביעת מזונות כנגד אדם שטוען כי אינו אבי הילד.

        הליכים לפי אמנת האג (החזרת ילדים חטופים)

        הליכים לפי חוק אמנת האג (החזרת ילדים חטופים) התשנ"א-1991, הם הליכים להשבת ילד שנלקח לחו"ל ללא הסכמת ההורה השני, בחזרה לחיק ההורה הדואג להם בבית.

        הליכי ירושה

        תחום הירושות והצוואות הוא תחום בולט ורחב גם כן, בו עוסק עורך דין לענייני משפחה. התחום כולל צו ירושה, צו לקיום צוואה, הסכמים בין יורשים, הליכי התנגדות לצו ירושה או צו קיום צוואה במקרים בהם עולות טענות כנגד הצוואה או אופן חלוקת העיזבון וכו'.

        עריכת צוואות

        צוואה היא מסמך משפטי הקובע כיצד יחולק העיזבון של אדם לאחר מותו. בית המשפט מייחס חשיבות רבה לרצונו האחרון של אדם, ונוהג לבצע אותו כפי שהוא. כך אדם יכול לקבוע בצוואתו כיצד בדיוק לחלק את פרטי הערך היקרים לו, לנשל מצוואתו אנשים שפגעו בו, לתעדף אנשים יקרים לליבו, לקבוע הוראות מיוחדות בצוואה, לדאוג לילדים בעלי צרכים מיוחדים, לדאוג לעסק המשפחתי וכו'.

        מינוי אפוטרופוס לבגירים

        ניתן להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר, במקרה שאדם אינו מסוגל לדאוג לענייניו האישיים או הרכושיים. למשל במקרים בהם מדובר באדם קשיש שכבר אינו צלול, כאשר מדובר באדם בעל מוגבלות שלא מאפשרת לו להחליט בענייניו וכו'.

        במקרים מסויימים, ניתן להגיש בקשה למינוי תומך החלטות, על מנת לסייע לאדם הזקוק לתמיכה בניהול ענייניו הכלכליים. תומך החלטות בניגוד לאפוטרופוס, אינו מחליט במקום האדם, אלא רק מסייע לו להגיע להחלטות. כמו כן, הוא רשאי לבצע פעולות בשמו, בהתאם להסכם המינוי עליו חתמו הצדדים בבית המשפט.

        ייפוי כוח מתמשך

        ייפוי כוח מתמשך מטרתו לאפשר לאדם לקבוע בעצמו מי יטפל בענייניו במקרים בהם הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו, באילו עניינים הוא יטפל, ואף לתת הוראות מדויקות על אופן הטיפול בו. למעשה מסמך זה מייתר את הצורך העתידי, שעלול לבוא במינוי אפוטרופוס לבגיר, ומעביר את השליטה לידיים של הממנה.

        ייפוי כוח מתמשך מטרתו לאפשר לאדם לקבוע בעצמו מי יטפל בענייניו במקרים בהם הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו

        הנחיות רפואיות מקדימות

        טופס הנחיות רפואיות מקדימות בחולה הנוטה למות, מאפשר לאדם לקבוע בעצמו הוראות והנחיות בנוגע להסכמתו או התנגדותו לטיפול רפואי תומך במקרים בהם הוא נוטה למות, ואינו יכול להביע את דעתו.

        מסמך הבעת רצון

        מסמך הבעת רצון מאפשר להורה או לאפוטרופוס לבגיר, לקבוע מי יחליף אותו כאפוטרופוס, במקרה שהוא לא יוכל לשמש עוד כאפוטרופוס.

        הליכי אימוץ

        אימוץ ילדים בישראל או בחו"ל, הוא הליך מורכב, המתבצע בהתאם להוראות חוק האימוץ. כאשר אדם מבקש לאמץ ילד, עליו להגיש בקשה למתן צו אימוץ שיינתן רק לאחר בחינת הנסיבות ובחינה מדוקדקת של כשירות ההורה לאמץ את הילד.

        הליך לתיקון גיל או שם

        בישראל קיימים אנשים שגילם אינו ידוע או שגילם אינו תואם לגילם האמיתי. לגיל יכולה להיות משמעות רבה, החל מזכאות לזכויות בביטוח לאומי הנוגעות לפיטורין ועד לזכויות בגיל הפרישה. על מנת לשנות או לקבוע גיל מדוייק, יש להגיש בקשה למשרד הפנים, מגובה בראיות המעידות על גילו של האדם.

        גם כאשר אדם מבקש לשנות את שמו או את שם ילדיו, עליו להגיש בקשה למשרד הפנים. במקרים בהם משרד הפנים מסרב לשנות את השם, ניתן לפנות לבית המשפט על מנת לבקש לשנות את השם.

        לייצג אתכם זו הזכות שלי

        בשורה התחתונה, לא משנה מה ההליך המשפטי בתחום המשפחה אותו אתם מבקשים לנהל, לבחירת עורך הדין לענייני משפחה תהיה משמעות עצומה על חייכם.

        עורך דין לגירושין מומלץ באמת הוא עורך דין שקשוב לצרכים שלכם, זמין לסייע לכם, ויעשה את כל הניתן כדי להוביל אתכם להישגים והצלחות בהליכים המשפטיים – אני מתחייב להיות כזה, גם עבורכם.

        שאלות נפוצות

        מה הניסיון של עורך הדין לענייני משפחה יוסף גביזון?

        עורך הדין לענייני משפחה יוסף גביזון - בעל תואר שני ייחודי (LL.M) במסלול דיני משפחה מאוניברסיטת בר אילן, עומד בראש מחלקת דיני ירושות וצוואות במשרד עו"ד גביזון, מהמובילים בישראל בניהול הליכי גירושין וירושה.

        מה מייחד את המשרד ומבטא את היתרון הייחודי שלו?

        חשוב לי להיות קשוב ללקוחותי, תוך הבנה עמוקה של צרכיהם ורגשותיהם. העבודה איתי מתאפיינת בשקיפות וזמינות, תוך יצירת קשר אישי וחם עם כל לקוח. לדעתי החיוך שלי הוא אחד מכלי הנשק הטובים ביותר שלי - לא צריך להיות חמורי סבר כדי להצליח, להפך - בנועם ניתן לקבל הרבה יותר ומהר יותר.

        האם המשרד מקפיד לעדכן את הלקוחות באופן שוטף על הנעשה בעניינם?

        אני מקפיד לקיים פגישות קבועות עם לקוחותיי (גם בזום), לעדכן אותם באופן שוטף בכל התקדמות ולוודא שהם מרגישים בנוח לשאול שאלות ולשתף אותי בחששותיהם. אני מודע לחשיבות הרבה של הקשר האישי המתמשך לנוכח המתח הגדול שמלווה כל מי שנעזר בשירותים שלי, כעורך דין לענייני משפחה.

        מהי האסטרטגיה המשפטית שהמשרד מעדיף לאמץ?

        המשרד מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. עם ניסיון מצטבר במשרד של למעלה מ-60 שנה יש לנו את היכולת להבין את הסוגיות המשפטיות באופן רחב ולנתח אותן ואת הפתרונות האפשריים בצורה עמוקה. כל אלה מאפשרים לנו לבנות אסטרטגייה נכונה שתאפשר להשיג את היעדים שקבענו עם הלקוח בתחילת הדרך - במהירות האפשרית.

        *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

        לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

          מדריך משפטי למתגרש