ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    בעלך בגד בך? האם ניתן לתבוע את המאהבת?

    בעלך בגד בך? האם ניתן לתבוע את המאהבת?

    האם תביעה כספית כנגד המאהבת אפשרית?

    במידה ואת יודעת שבעלך הוציא כספים מהחשבון המשותף שלכם כדי לקנות מתנות או לממן בילויים למאהבת, את בהחלט יכולה לתבוע את הכסף בחזרה. החשבון המשותף שלכם נועד לשימוש שלכם ולא לשימוש עבור נשים זרות.

    ומה לגבי הנזק הנפשי והרס חיי המשפחה שהמאהבת גרמה לך? האם ניתן לתבוע אותה ולבקש פיצויים על כך? לצערי התשובה היא – לא. אמנם בכמה מקרים פסק בית המשפט שאשה נבגדת יכולה לתבוע את בעלה הבוגד תביעה כספית על הנזקים שגרם לה, אבל את המאהבת אי אפשר לתבוע. [ההבדל נעוץ בכך שרק לבעל יש חובת זהירות כלפי אשתו שגוררת תביעה נזיקית במידה ובגד, ורק לבעל יש חובה חוזית מכוח הנישואין כלפי אשתו שגוררת תביעה בגין הפרת חוזה].

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אם המאהבת נשואה – יש לך הרבה מה לעשות!

      במידה והמאהבת נשואה את יכולה לפנות לבעלה של המאהבת שיגיש תביעה כנגד אשתו הבוגדת בבית הדין הרבני. לבית הדין הרבני סמכות מלאה בנושאי אישות וגירושין, ובית הדין הרבני מחמיר מאד במקרה של אשה שבוגדת בבעלה.

      כך למשל, אם מתברר לבית הדין שהמאהבת בגדה בבעלה הוא יחייב אותה להתגרש מבעלה ויאסור עליה להתחתן עם בועלה, כלומר עם המאהב שלה שהוא בעצם בעלך הבוגד. בכך את מונעת מבעלך הבוגד כל אפשרות להתחתן עם המאהבת בעתיד.

      בנוסף, בית הדין יכול למנוע מהמאהבת הבוגדת לקבל את כתובתה וכן את מזונותיה [יצוין כי אין המדובר ב'מזונות ילדים' אלא ב'מזונות אשה'] ויתירה מכך – יכול להפחית לה את החלק שלה ברכוש המשותף ובזכויות שנצברו במהלך הנישואין.

      במידה והמאהבת נשואה את יכולה לפנות לבעלה של המאהבת שיגיש תביעה כנגד אשתו הבוגדת בבית הדין הרבני

      אל תקחי את החוק לידיים

      במידה והמאהבת לא נשואה את יכולה, כאמור, לתבוע את המאהבת על כספים שקיבלה מהחשבון המשותף, אך מעבר לזה, למרבה הצער, אין הרבה מה לעשות.

      הכעס העצום על המאהבת מובן מאד, הרצון לנקום בה – לגיטימי, עם זאת, לא מומלץ לקחת את החוק לידיים.

      נתקלתי במקרים רבים בהם הנבגדת בחרה להשמיץ ולפרסם כנגד המאהבת כמה שהיא בוגדנית ומרושעת וכולי, ולבסוף חטפה תביעת דיבה ולשון הרע. עם כל הכאב שבדבר אני ממליץ לך להיות חכמה ולא להיות צודקת.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש