ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    אני רוצה להתגרש אבל מפחד

    אני רוצה להתגרש אבל מפחד

    מזה זמן רב אתה מגיע כל ערב הביתה, ופשוט לא מרוצה. אתה לא מרוצה מהזוגיות שלך, אתה לא מרוצה מהאופן בו חייך מתנהלים, ואתה בין היתר, לא מרוצה מעצמך. אך בעיקר, יותר מכך שאתה לא מרוצה, אתה בעיקר מפחד, מפחד להתגרש.

    "פחד" הוא רגש, תחושה, וכמו כל רגש הוא סובייקטיבי ומשתנה מאדם לאדם. אך בכל זאת, כיצד ניתן להילחם בפחד הזה? אספנו להלן מספר עצות:

    תוכן עניינים

    תפנו לעורך דין

    הפעולה הראשונה והחשובה ביותר שיש לעשות, היא להתייעץ. אך לא להתייעץ עם כל אדם, אלא עם מי שהכי בקיא בענייני גירושין – עורך דין לענייני משפחה. יעוץ גירושין משפטי לפני קבלת ההחלטה על גירושין עשוי לסייע רבות הן בהיבט הנפשי והן בהיבט המוחשי.

    בעת קבלת יעוץ גירושין, חשוב מאוד לפרט בפני העורך דין את כל הנסיבות הרלוונטיות, כגון: גובה המשכורת, מצבת נכסים, מספר ילדים, משלח יד, ועוד. רק גילוי נאות בפני העורך דין, יוכל לסייע לו לתת לכם את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר והרלוונטי עבורכם.

    חשוב לזכור כי ייעוץ משפטי הוא חסוי, ודברים שאתם מספרים לעורך הדין נשמרים אצלו, אלא אם הסכמתם לוותר על החיסיון. על כן, בטרם קבלת החלטה כל כך חשובה יש לפנות לייעוץ משפטי בהקדם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הסתייעו בסיוע המשפטי או בעמותות

      ייעוץ משפטי, עולה כסף, וישנם אנשים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם. לכן, בנסיבות כאלו ניתן להסתייע ולפנות לסיוע משפטי בעמותות העוסקות בסיוע משפטי בתחום המשפחה, ואף באגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים. עם זאת, תמיד מומלץ לעשות את המאמץ ולהסתייע בעורך דין פרטי.

      תאספו מסמכים

      רוצה להתגרש – רגע לפני, כאשר אתם שוקלים להתגרש, אחת הפעולות החשובות ביותר שישי לבצע היא איסוף חומרים ומסמכים.

      להליך הגירושין יש להגיע מוכן ומצויד במסמכים הנוגעים לחשבונות הבנק, חשבונות משותפים, פרטים על נכסים משותפים, ועוד. מסמכים אלו יוכלו לסייע רבות בשלב חלוקת הרכוש, המשמורת ועוד.

      בנוסף, כאשר אתם מחזיקים בידכם מספר רב של מסמכים אשר יכולים להעיד על טיב הנישואין ועל המצב הכספי והמשפחתי, כך גם תוכלו לקבל סיוע משפטי מיטיב יותר.

      כאשר אתם שוקלים להתגרש, אחת הפעולות החשובות ביותר שישי לבצע היא איסוף חומרים ומסמכים

      תשמרו על חשאיות

      גם כאשר אתם מתלבטים, וחוששים ובצדק מהליך הגירושין, עדיין מומלץ לשמור את רגשותיכם לעצמכם, ולהימנע מלשתף מספר רב של אנשים בהתלבטותכם.

      לצערנו, הליך גירושין עשוי לעיתים להתפתח למלחמה של ממש בין בני הזוג, ולכן רצוי לנהוג בחוכמה, ולעיתים אף בעורמה, ולשמור את הקלפים "קרוב לחזה".

      תבחנו אופציות דיור זולות

      למרות החשש שלכם מפניה להליך גירושין, עדיין חלה עליכם אחריות כלפי עצמכם. המשמעות היא שיש להיות מוכן להליך, ובין היתר לדאוג מבעוד מועד לדיור חלופי, אם וככל שתצטרכו לעזוב את הבית המשותף לתקופה מסוימת או לצמיתות.

      כאמור, לעולם לא ניתן לדעת כיצד הליך גירושין עשוי להתפתח, ולכן עליכם להיות מוכנים לכל תרחיש, על מנת שאתם לא תהיו אלו שמופתעים לבסוף.

      תאספו כסף

      כחלק מההכנה המוקדמת שלכם להליך הגירושין, רצוי ומומלץ לאסוף כספים שישמשו אתכם לעת צרה.

      תאמינו בעצמכם

      הפחד מהליך הגירושין הוא מובן לחלוטין. מדובר בהליך קשה ולא פשוט, כי בכל זאת לא קל "לפרק משפחה". אבל אם תאמינו בעצמכם ותהיו בטוחים בדרך, ייתכן והפחד המובן בראשית הדרך יתפוגג.

      בסופו של דבר, יש לזכור כי אתם מתגרשים כדי ליצור לעצמכם עתיד טוב יותר, וזוגיות טובה יותר.

      תאמינו בתא המשפחתי

      הליך הגירושין פוגע באופן מובנה בתא המשפחתי. בסופו של דבר הנפגעים העיקריים הם הילדים המשותפים. אך חשוב לזכור כי בסופו של התהליך, גם ילדיכם יצאו נשכרים מתהליך הגירושין, משום שהם יזכו להורים החיים אומנם בנפרד, אך מאושרים ושלמים יותר.

      לכן, תאמינו בתא המשפחתי שלכם ובטובתו תוך מבט לעתיד. אם תאמינו בכך ותתמידו, גם הפחד מהגירושין ייעלם.

      תזכרו שאתם עושים את זה לא רק לטובתכם

      אתם מתגרשים לטובתכם ולטובת משפחתכם. אתם מתגרשים כדי להקנות לעצמכם עתיד טוב יותר, חיים מאושרים יותר, וזוגיות בריאה ונכונה יותר בשבילכם. אתם מתגרשים גם כדי למנוע מילדיכם סיטואציה שבה הם גדלים בבית שבו ההורים אינם מסתדרים, ואינם מאושרים.

      לכן, אם תזכרו שתכלית הגירושין היא התכלית המתוארת, גם הפחד שלכם ייחלש. הוא ייחלש משום שקל יהיה לכם להבין "שהכל לטובה".

      לסיכום

      אין ספק שגירושין הם עסק מורכב, יקר, וקשה. אך סופו היא לטובה לבסוף. אל תפחדו, תאמינו בעצמכם, תאמינו בעתיד שלכם, ותאמינו בתא המשפחתי שלכם.

      תשמרו על חשאיות, אך תהיו שקולים, תאספו מסמכים חשובים וראיות שתוכלנה לשמש אתכם לעת צרה. אך החשוב מכל, תקבלו ייעוץ מעורכי דין שמבינים בנושא, אשר יוכלו להתוות את דרככם.

      אומנם, הפחד הוא סובייקטיבי כאמור, אך הוא ברור ומובן והוא משותף לכל מי שמעוניין להתגרש. תזכרו זאת.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש